דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהו עיסוי רפואי? למה יש כאבים אחרי עיסוי? 

מאת    [ 27/03/2022 ]

מילים במאמר: 388   [ נצפה 1129 פעמים ]

אנשים רבים היום סובלים מכאבי גב וכאבי צוואר או כאבי שכמות עקב עומס ישיבה מרובה, לחץ נפשי, חוסר פעילות או פעילות מאוזנת, יציבה נכונה ועוד המון סיבות אפשריות. למרבית האנשים יש מה שנקרא בעולם הרפואה "כאבי גב לא ספציפיים" בדרך כלל, מה שקורא הוא התקווצות של שרירים בגב עקב חולשה ועומס באיזור מסוים ולכן אין כל כך פתרון קסם לבעיה הזאת אלא, ריכוך השרירים וחיזוק השרירים במהלך זמן ממושך. זהו תפנית רצינית לאדם שלא מודע לעשות שינוי כזה אך במרבית המקרים זה הפתרון הכי טוב ואולי היחיד שיפתור את הכאב לטווח ארוך.

עיסוי רפואי ומתיחות ספציפיות נותנים מענה מיטבי לריכוך השרירים. במרבית המקרים עיסוי רפואי עוזר באופן מהיר מאוד. במידה והעיסוי נעשה במקומות הנכונים העיסוי הרפואי ישחרר את נקודות הכאב ואת החומצה הלקטית שהצטברה במשך זמן. תהליך זה כולל בתוכו הזרמת דם מוגברת לאיזורי הכאב ומשם הגוף מתחיל תהליך של ניקוי וסידור מחדש של הסיבים והרקמות השונות.

בדרך כלל כמה ימים לאחר הטיפול בעיסוי רפואי ישנם תופעות לוואי של צינון, הרגשה חולשה, כאבים שרירים וזה בגלל תהליך הריפוי שהגוף החל לעשות. תופעות לוואי אלה בדרך כלל עד שלושה ימים לאחר הטיפול ולאחר מכן ההרגשה תהיה טובה יותר מלפני הטיפול כיוון שהגוף התאושש מהמניפולציה שעשינו עליו. עיסוי רפואי לא צריך להיות כואב במידה לא סבירה במהלך הטיפול אך לאחר הטיפול בדרך כלל יום לאחר מכן כאשר מרגישים כאבים זהו סימן לטיפול מקצועי ויעיל, כמובן שכל אדם חש כאב באופן סובייקטיבי ולכן אי אפשר לאמוד את מידות הכאב כדי להצביע על טיבו של הטיפול אלא על איכות התנועה ושחרור שהמטופל מרגיש כמה ימים לאחר הטיפול.

מתיחות ספציפיות-

צריך לזכור, מתיחות זה לשרירים וגמישות זה למפרקים.

מתיחות לאחר עיסוי רפואי מבורכות ולמה? כאשר עשינו מניפולציה כזאת או אחרת על השרירים כעת יש למקסם את הטיפול ולהאריך ולמתוח בחזרה את הסיבים לצורתם האידיאלית כך למעשה מקבלים תוצאה מיטבית של הטיפול. מתיחות לאורך זמן יכולות להיות משמעותיות ביותר לגוף שלנו, הגוף מתקצר במשך השנים בהתאם לאורך החים שלנו (נחשו מהו? ישיבה, לא משנה כמעט מה אתם עושים בחיים). לכן חשוב מאוד למתוח את השרירים שהתקצרו במהלך השנים לצד השני. בדרך כלל צריך למתוח את השרשרת הקדמית. מכופפי ירך וכו.

בקיצור - ניתן למנוע כאבי גב לא ספציפיים לפחות למרבית האנשים, מתוך הנחה שהם יפעלו כדי להגמיש ולחזק את הגוף שלהם בצורה מדוייקת. עדיף ורצוי בעל מקצוע שילווה אותם ויתן להם מענה שלם כדי לזרז את הטיפול.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב